Zakelijke diensten zoals financiële en bancaire diensten werden geïntroduceerd om de druk van klanten en organisaties op complexe bancaire en financiële kwesties te verlichten.

Boekhoudkundige en fiscale diensten zijn nuttig voor bedrijven die hun basisactiviteiten willen uitbesteden. Deze diensten omvatten het opstellen en indienen van verplichte documenten die vereist zijn door de autoriteiten die betrokken zijn bij de handelspraktijken. Adviesbureaus geven gespecialiseerde informatie en tips voor een passend financieel beheer. Bedrijfsrekeningen kunnen worden opgezet voor klanten (informatie vereist).

De schaalvoordelen zijn eenvoudig en omvatten de mogelijkheid om aankopen te bundelen, kosten – en bijbehorende voordelen zoals lagere kosten, snellere levering van goederen en diensten, en een betere klantenservice. Ervaringseconomie kan waardevoller zijn, maar het is moeilijker te implementeren. Diensten die gezamenlijk worden geleverd door multi-gerichte bedrijven omvatten doorgaans het beheer van bedrijfsactiviteiten, management, verkoop, marketing, boekhouding, financieel management en andere gerelateerde activiteiten.

De uitdaging is hier om de inzichten van het ene servicemodel te gebruiken om de prestaties van de andere te versterken. Alle kosten worden teruggegeven aan de klant in de vorm van mankracht, evenals de kosten van beheer, verkoop, marketing, boekhouding en financieel beheer.

Het doel is service excellence, maar de dienstverlening omvat ook iets anders: het beheer van de klant kan ook een integraal onderdeel zijn van de serviceproductie. De klant is niet zomaar een consument van een dienst; hij creëert een situatie waarin hij liever alternatieven doet – om zichzelf de mogelijkheid te geven direct beschikbaar te zijn. Het leveren van diensten zoals het pompen van eigen gas of zelfbeheer – het beheren van een brokeraccount is een beproefde methode om de kosten laag te houden.

Omdat de kosten van de betrokkenheid van de klant als producent verwoestend kunnen zijn, moeten servicebedrijven creatieve manieren ontwikkelen om hun onderscheidende voordelen te financieren. Het einde van een servicebedrijf kan net zo goed het resultaat zijn van de deelname van de klant aan de serviceproductie als de productie zelf.

Met een zorgvuldige analyse en ontwerp kan een bedrijf aanbiedingen doen en deze financieren aan een klant die er elders plezier aan zou beleven. Aangezien servicebedrijven meestal mensen zijn – intensiever – is het relatieve voordeel van werknemers ten opzichte van het management meer uitgesproken. Bedrijven leven en sterven vaak van de kwaliteit van hun personeel, en het feit dat servicebedrijven het de afgelopen tien jaar moeilijk hebben gehad is ruimschoots aangetoond.

Het topmanagement moet zorgvuldig aandacht besteden aan alle andere componenten waaruit een werknemersmanagement systeem bestaat, zoals onderwijs, opleiding, gezondheidszorg en ziektekostenverzekering.

Bedenk hoe u zult betalen voor de hogere kosten van uitmuntendheid die u in uw dienstenaanbod wilt bieden. De beslissingen die op deze gebieden worden genomen, moeten veeleer een weerspiegeling zijn van de kwaliteit van de servicekenmerken waarvoor uw bedrijf bekend wil zijn.

Zelfregulering bij de kiosken van de luchtvaartmaatschappijen vermindert niet alleen de kosten, maar verbetert ook de service die u aanbiedt door reizigers te bevrijden van lange wachtrijen aan de balies van het personeel en door praktische hulpmiddelen zoals stoelkaarten te verstrekken. Gebruik de input van de beller om toekomstige versies van uw software te verbeteren, en uw klanten zullen uiteindelijk minder ondersteuning nodig hebben.

Zorg ervoor dat uw medewerkers de uitmuntendheid leveren die in uw diensten is belichaamd, niet alleen in termen van klantenservice, maar ook in de kwaliteit van uw producten en diensten.

Bij het beheer van uw klantactiviteiten moet u aandacht besteden aan zaken als klanttevredenheid, klantloyaliteit en compliance met de klantenservice. Door de Trade – Off tussen Efficiëntie en Service op te splitsen, nemen we een aantal technieken op die door verschillende bedrijven worden gebruikt om het gedrag van de klant te veranderen. Bedrijven met een bedrijfsmodel dat afhankelijk is van de stiptheid van de klant (of het nu gaat om een tandartspraktijk die haar dagboek inpakt of een hitfilm) kunnen meer of minder omslachtige tactieken gebruiken om de naleving van de regels te garanderen, of bedrijven waarvan het bedrijfsmodel afhankelijk is van de stiptheid van de klant, zoals tandartspraktijken.

Commerce Bank concurreert niet alleen met verlengde openingstijden en vriendelijke service, maar ook met lagere prijzen en productdiversiteit door middel van urenlange vriendelijke service.

Wij moedigen onze medewerkers aan om mensen aan te werven die naar hun mening een uitstekende klantenservice in andere branches bieden. Dus als we onze werknemers in dienst nemen en trainen, weten we dat we geen behoefte hebben aan studenten die onze beperkte productset onder de knie kunnen krijgen.

Het is verleidelijk om te denken dat als ik echt een goede manager ben, ik niets weg hoef te geven aan de concurrentie. Klanten moeten zich gedragen om het meeste uit onze diensten te halen en als het op attributen aankomt, is het management bereid om de “strijd” met onze concurrenten aan te gaan.

De meeste industrieën ondersteunen dit soort premium niet, dus een afweging is noodzakelijk, maar alleen organisaties die ik in de meeste serviceattributen superieur heb gezien, rekenen een hogere prijs dan hun concurrenten.